Terapeutické centrum Renarkon o.p.s.

V případě zájmu o konzultaci se, prosím, předem objednejte (tel./mail/messenger).
Pokud pociťujete níže uvedené příznaky onemocnění, využijte, prosím, namísto osobního setkání možnost telefonní či online konzultace.
Mezi příznaky možného onemocnění COVID-19 patří:
- Horečka, bolesti hlavy
- Kašel
- Dušnost
- Bolest svalů
- Náhlá ztráta chuti a čichu
- Nevolnost, zvracení, průjem
- Zvýšená únava, vyčerpání
Při posouzení svého zdravotního stavu, prosíme o ohleduplnost k ostatním klientům a pracovníkům Terapeutického centra Renarkon
Pro bližší domluvu na termínu a formě konzultace, využijte tyto kontakty:
Tel: 595 782 122, 724 154 239
Mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Úterý: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Pátek: 7:30 - 12:00, 13:00 - 19:30
Na schůzku s terapeutem nebo s odborným poradcem v sociální oblasti doporučujeme sjednat termín setkání telefonicky, emailem nebo při osobním setkání. Konzultace bez objednání závisí na aktuální vytíženosti programu. V jeden okamžik mohou v centru proběhnout maximálně 2 konzultace najednou. Při osobní návštěvě centra zazvoňte na označený zvonek na levé straně dveří.
Mgr. Markéta Slivková – poradenský pracovník a terapeut, zástupce
vedoucí
Mgr. Bohuslava Durčáková - poradenský pracovník a terapeut
specializovaný na téma "Gambling"
-
poskytovat poradenské a terapeutické služby abstinujícím i aktivním uživatelům, kteří se ocitli v obtížné životní situaci v souvislosti s užíváním návykových látek, s patologickým hráčstvím a lidem s jinou nelátkovou závislostí,
- pomoc klientům při adaptaci do rodinného, pracovního a společenského života,pomoc rodičům, partnerům a jiným blízkým při řešení obtížné životní situace v souvislosti s užíváním drog blízké osoby,
- stabilizace klientova psychického, somatického i sociálního stavu,
- snížení rizika recidivy závislosti (návratu zpět k závislému způsobu chování) u abstinujících uživatelů, kteří se ocitli v obtížné životní situaci v souvislosti s užíváním návykových látek, s patologickým hráčstvím a lidem s jinou nelátkovou závislostí,
- získání či obnovení sociálních dovedností a přijetí společností sdílených sociálních norem,
- prostřednictvím spolupráce s rodiči (partnery, sourozenci atd.) podpořit změnu rodinného klimatu a tím i pozitivní změny v léčebném procesu samotného uživatele návykových látek, patologického hráče či klienta s jinou nelátkovou závislostí,.
- zvyšovat informovanost odborné i laické veřejnosti o problematice zneužívání návykových látek, patologického hráčství a jiných nelátkových závislostí,
- Mezi další cíle zařízení patří: poskytovat informační servis, zprostředkování a doporučení do léčebného procesu (PL, TK, následné péče, apod.). Poskytování krizové intervence. Poskyování telefonického a emailového poradenství. Pokračovat ve stávající spolupráci s psychiatrickými léčebnami, terapeutickými komunitami, kontaktními centry, centry následné péče po celé ČR. Taktéž s různými poskytovateli sociálních služeb, PMS, PČR, ZŠ, SŠ, školskými výchovnými zařízeními, s odbornými lékaři převážně na území města Ostravy a Moravskoslezského kraje. Spolupráce s CPP Renarkon na preventivním programu Indikované skupiny pro mládež.
POSKYTOVANÉ SLUŽBY
- individuální poradenské a konzultační služby (práce s klientem, který dochází na kontakt sám),
- rodinné poradenské a konzultační služby (práce s rodinou jako celkem, včetně identifikovaného klienta, s cílem působit na celý rodinný systém),
- rodičovské poradenské a konzultační služby (práce s oběma nebo s jedním s rodičů, případně s jinými blízkými osobami – prarodiči, sourozenci, partnery, apod., kteří na konzultaci přicházejí bez identifikovaného klienta nebo konzultace s nimi probíhá odděleně),
- terapeutické skupiny,
- krizová intervence,
- informační servis,
- včetně zprostředkování poskytnutí služby jiným (cizím spolupracujícím) odborným pracovištěm, či zprostředkování následné odborné péče a pomoci jiným odborným pracovištěm v rámci naší Společnosti.
- zprostředkováváme léčbu v Terapeutických komunitách pro matky s dětmi - Terapeutická komunita Podcestný mlýn (blíže na https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/) a Terapeutická komunita Karlov (http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html). V případě zájmu kontaktujte Mgr. Magdalénu Štefaníkovou tel. 595 782 122)
- Respektování volby a svobodné vůle klienta, dobrovolnost využívání služby
- Univerzalita
- Veřejná přístupnost ke službě
- Odbornost a kvalita
- Individuální přístup
- Aktivizace a podpora klienta v odpovědnosti za sebe sama
- Anonymita a bezplatnost
KLIENT MÁ PRÁVO
- na odbornou péči bez ohledu na pohlaví, rasu, národnost, původ, politickou příslušnost, sexuální orientaci, stav, náboženství, původ, pohlaví, identitu, věk, vojenskou hodnost, duševní a fyzické vady, zdravotní stav, předešlou kriminální činnost nebo veřejné postavení,
- na seznámení se se jménem poradce,
- na ohleduplnou péči prováděnou s porozuměním kvalifikovaným zaměstnancem,
- na důstojnost a respekt ze strany zaměstnance TC,
- na možnost si stěžovat na poskytování sociální služby a na dostupnost orgánu registrujícího a projednávajícího stížnosti a rozhodujícího o všech pravidlech a nařízeních, sankcích, disciplinárních opatřeních a úpravách pravidel,
- na zachování mlčenlivosti, důvěrnosti informací týkajících se klienta a všech záznamů o klientovi v souladu se zákony České republiky a právy klienta, rovněž dodržování zásad lékařského tajemství,
- na ochranu před skutečným nebo hrozícím tělesným trestem, před fyzickým, citovým a sexuálním zneužíváním a před nedobrovolným fyzickým omezováním ze strany zaměstnance,
- na odmítnutí nabízené pomoci,
- přiměřeným způsobem se seznámit s tím, jak je vedena, uchovávána a zabezpečena dokumentace obsahující jeho osobní údaje (Zákon č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů),
- na ochranu před vykořisťováním (včetně rodinných příslušníků) ve prospěch zařízení či jeho zaměstnanců a právo odejít z místa bez pronásledování,
- na zachování osobních hranic mezi klientem a zaměstnancem,
- ukončit spolupráci v jakékoli její fázi bez fyzického či psychologického nátlaku za současného informování o důsledcích svého rozhodnutí,
- na pomoc při odchodu z programu z jakéhokoliv důvodu, a to i při odchodu do jiného zařízení,
- na vykání ze strany zaměstnance.